Často kladené otázky

POZOR!!! V případě život ohrožující situaci kontaktujte ihned místní záchrannou službu!.

TravelCare

Pojistná událost

Kdykoliv si nejste jistí, jak postupovat, volejte naši asistenční linku. V zahraničí mějte u sebe vždy kartičku asistenční služby.
Je také dobré si asistenční číslo +420 221 586 866 uložit do mobilního telefonu.

→ na jméno, příjmení a datum narození
→ na číslo pojistné smlouvy cestovního pojištění
→ na Váš kontakt, případně kontakt v místě, kde se událost odehrála
→ na popis události, její průběh a s čím potřebujete pomoci
→ na kontakt do zdravotnického zařízení, kde probíhá ošetření

S ohledem na možné komplikace během či po ošetření je lepší nás o něm informovat co nejdříve. O úhradu nákladů za ošetření se postará náš asistenční tým, nicméně, pokud to budou vyžadovat okolnosti, můžete uhradit částku za ošetření nejvýše 200 € bez nutnosti nás kontaktovat. V ostatních případech je potřeba pojišťovnu o výši uhrazené částky informovat co nejdříve.

V případě, že ošetření hradíte samostatně, vždy si od lékaře vyžádejte lékařskou zprávu a účet na částku, kterou jste hradili za ošetření. Tyto doklady si pak pečlivě uschovejte.

Limity plnění

Limit plnění na léčebné výlohy u našeho cestovního pojištění TravelCare platí na jednu pojistnou událost a na každého pojištěného zvlášť. Pokud tedy například dojde k tomu, že v rámci jedné události dojde ke zranění více spolucestujících osob, platí limit 35 mil. Kč pro každého cestujícího zvlášť.

V případě pojištění léčebných výloh pro onemocnění COVID-19 se řídíme aktuálním označením cílových zemí či oblastí Vašeho pobytu dle MZV ČR (tzn. s nízkým, středním, vysokým, velmi vysokým či extrémním rizikem infekce).

Pokud vycestujete do cílové země s nízkým či středním rizikem infekce, platí cestovní pojištění v plném rozsahu, a to i v případě, že dojde k ošetření či hospitalizaci z důvodu onemocnění COVID-19. Příkladem takových cest jsou cesty např. do Rakouska, na Slovensko či do Chorvatska.

Pokud vycestujete do cílové země s vysokým či velmi vysokým rizikem infekce, bude cestovní pojištění krýt léčebné výlohy vč. COVID-19 do limitu uvedeného v přehledu pojistného plnění.

Na cesty do destinací s extrémním rizikem infekce se pojištění léčebných výloh nevztahuje.

Ano. Naše pojištění náklady spojené s pobytem v karanténě hradí za podmínky, že po příjezdu do destinace nebo nběhem pobytu jste byla/byl pozitivně testován na COVID-19. Uhradíme Vám náklady pobytu v karanténě do výše limttu plnění, pokud tyto náklady půjdou nad rámec již uhrazených nebo objednaných služeb, nebo pokud tyto náklady nehradí orgán, který karanténu nařídil. Poté, pokud dojde k tomu, že kvůli karanténě zmeškáte termín Vaší cesty zpět do ČR a vzniknou Vám v souvislosti s tím vícenáklady (např. na překnihování letenek), uhradíme Vám tyto náklady do výše limitu plnění.

Platba pojištění

Cestovní pojištění je dobré zaplatit s dostatečným předstihem tak, abychom dokázali přijatou platbu spárovat s Vaším pojištěním. Platbu doporučujeme učinit nejpozději den před datem počátku platnosti Vašeho cestovního pojištění. Ideální je platba kartou, kdy zaplatíte na konci sjednávacího formuláře a pojistka je aktivní ihned po zaplacení.

V takovém případě doporučujeme při sjednání zvolit platbu kartou – platba se ihned promítne do našeho systému, pojištění bude platit a Vy se tak budete moci v klidu vydat na cestu. Nicméně, pokud preferujete platbu bankovním převodem, prosíme o zaslání potvrzení o provedení platby z Vašeho elektronického bankovnictví na email pojisteni@europ-assistance.cz.

K provedení platby kartou je potřeba mít na konkrétní kartě povolené on-line transakce. Toto můžete aktivovat u banky, která je vydavatelem Vaší platební karty.

Cestovní pojištění můžete uhradit převodem na účet Europ Assistance číslo: 8417732 / 0800. Jako variabilní symbol zvolte vždy číslo Vaší pojistky.

Připojištění AutoCare – asistenční služby při nepojízdnosti auta

Budete potřebovat znát model a registrační značku auta.
Podrobné odpovědi na otázky spojené s připojištěním asistenčních služeb AutoCare najdete zde.

AutoCare

Pro sjednání pojištění potřebujete pouze údaje z malého technického průkazu vozidla, pro které bude služba AutoCare určena, a několik minut času – stačí vyplnit on-line objednávkový formulář, nebo zavolat na telefonní číslo 810 100 800.

Ano, určitě stihnete. Pokud si po vyplnění on-line objednávky vyberete platbu kartou, bude pojistná smlouva aktivní ihned s platností od zvoleného data. Nejbližší možný termín je +1 den od data sjednání. Jestliže platební kartu s povolenými on-line platbami nemáte nebo preferujete-li převod z účtu, zašlete nám prosím e-mailem kopii elektronického potvrzení provedení transakce (tato služba je již běžně součástí internetového bankovnictví) na adresu pojisteni@europ-assistance.cz a my Vám smlouvu zaktivujeme.

Originál pojistné smlouvy není třeba zasílat, za Váš souhlas se sjednáním pojištění asistenčních služeb AutoCare považujeme Vaši úhradu pojistného.

Uhradíte-li pojistné převodem na náš účet, bude Vám po připsání platby zaslána potvrzující SMS zpráva. Pokud z nějakého důvodu SMS neobdržíte, napište nám prosím na e-mail pojisteni@europ-assistance.cz a my Vám obratem sdělíme, zda jsme platbu obdrželi. Při úhradě služby platební kartou probíhá platba ihned.

Nic se neděje, napište nám prosím e-mail s Vašimi údaji (stačí RZ auta) a my Vám smlouvu zašleme znovu.

Asistenční kartu jste obdrželi v elektronické podobě spolu s dokumenty, které jsme Vám zaslali při sjednání programu AutoCare. Kartičku si můžete vytisknout a vystřiženou vložit například k dokladům od vozidla spolu s malým technickým průkazem.

Stačí nám napsat krátkou zprávu na adresu pojisteni@europ-assistance.cz. Údaje opravíme a zašleme vám zpět potvrzení, že je vše již pořádku.

Volání na asistenční linku je zpoplatněno dle tarifu Vašeho mobilního operátora či jiného poskytovatele telefonních služeb.

Ano, asistenční centrála Europ Assistance sídlí v Praze. Vždy se dovoláte česky, případně slovensky hovořícímu koordinátorovi, který Vám pomůže událost vyřešit.

Pojištění AutoCare si samozřejmě můžete sjednat i v tomto případě. Díky vysokému limitu plnění a téměř žádným výlukám Vám AutoCare pomůže v jakékoliv situaci včetně takových, na něž se asistence Vaší pojišťovny vztahovat nebude.

Počet pojistných událostní není limitován. Počítáme s tím, že v zimě se vlivem mrazu můžete potýkat s vybitou baterií či se zamrzlou naftou, na letní dovolené Vás možná zaskočí propíchnutá pneumatika a na podzim třeba Vaše auto náhle odmítne pokračovat v jízdě – všechny tyto události jsou asistenční službou AutoCare kryty, takže se na svých cestách můžete cítit v bezpečí po celý rok, kdykoliv a kdekoliv.

Pojištění AutoCare se vztahuje vždy jen na konkrétní vozidlo, které je uvedeno ve smlouvě. Pokud máte více aut a chcete při cestě s kterýmkoliv z nich využívat výhody programu AutoCare, je třeba uzavřít pojistnou smlouvu pro každý z těchto vozů.

Pro zrušení programu stačí, když nám na e-mail pojisteni@europ-assistance.cz zašlete naskenovanou smlouvu o prodeji Vašeho vozu včetně data jeho prodeje a připojíte číslo účtu, na který si přejete zaslat zbylé pojistné.

Pojistnou smlouvu převést nelze. Zašlete nám prosím žádost o zrušení programu (viz předchozí dotaz) a nevyčerpanou část pojistného Vám vrátíme zpět na účet. Další smlouvu pro Váš nový vůz si pak můžete sjednat on-line či telefonicky, kdykoliv Vám to bude vyhovovat.

Roční program AutoCare u Europ Assistance uzavíráte vždy pouze na zvolené období, které je uvedeno ve smlouvě. K automatické prolongaci nedochází, nemusíte se tedy obávat, že byste v následujícím období museli platit za službu, kterou již nehodláte využívat, jen proto, že jste zapomněli smlouvu zrušit. Asi dva týdny před skončením platnosti smlouvy Vám zašleme návrh na uzavření nové pojistné smlouvy na další rok. Jestliže si již nepřejete pojištění AutoCare využívat, nemusíte na tento dopis reagovat (žádné sankce ani penále neuplatňujeme). Budeme však rádi, pokud si najdete chvilku a dáte nám e-mailem vědět, že smlouvu na další rok uzavírat nechcete.

Nevadí, stačí částku uhradit a my po obdržení platby Vaši službu znovu aktivujeme. Přejete-li si posunout datum počátku platnosti smlouvy, napište nám na pojisteni@europ-assistance.cz a my Vám zašleme opravený návrh.

Limit plnění 75 000 Kč pro jednu pojistnou událost postačí na odtažení Vašeho vozu i z velmi vzdálených destinací, jež jsou oblíbeným cílem českých turistů, například z jižní Francie nebo z Norska.

Ano, tlumočení je zdarma součástí programu AutoCare.

Pokud se závadu nepodaří rychle odstranit, můžete si vybrat ze dvou možností. Rozhodnete-li se nechat vůz opravit v nejbližším servisu a pokračovat v cestě na dovolenou, pak máte nárok na poskytnutí náhradního automobilu po dobu opravy až na 5 dní. Zvolíte-li návrat domů i s celou posádkou, poskytneme Vám náhradní automobil pro dojetí do Vašeho bydliště a porouchaný vůz rovněž dopravíme do České republiky.

Zařídíme pro Vás jízdenku na vlak nebo letenku včetně dopravy na nádraží či letiště.

Ano, na všechny tyto incidenty se pojištění AutoCare vztahuje.

Rozhodujeme podle délky opravy. Pokud by oprava trvala déle než 24 hodin, můžete si vybrat, zda vůz necháte opravit v místním zahraničním servisu, nebo jestli využijete možnost odtahu do ČR.

Servis v České republice si můžete vybrat, porouchaný automobil můžeme dopravit i do Vašeho bydliště.

Ubytování je zajištěno pro celou posádku.

Pojistné můžete uhradit bankovním převodem na číslo účtu 5940552/0800 (variabilní symbol je číslo Vaší smlouvy) nebo online platební kartou ihned po sjednání.