Koronavirus ze silnic motorky nevyhnal, asistenční společnosti motorkářům pomáhaly častěji

Koronavirus ze silnic motorky nevyhnal, asistenční společnosti motorkářům pomáhaly častěji  | Europ Assistance

Pandemie v minulém roce neomezila vyjížďky motorkářů. Vyplývá to z roční bilance počtu zásahů členů České asociace asistenčních společností (ČAAS), kteří zasahují také u nepojízdných motorek. V loňském roce řešili 2044 případů, tedy o 14 % více než v roce 2019. Nejčastěji motorkáře „zastaví“ porucha stroje, avšak až ve zhruba 40 % případů se jedná o nehody či jiná zavinění řidičem, což ukazuje na výrazně vyšší podíl nehod motorkářů, než je tomu u řidičů automobilů. Veškeré zásahy probíhají již od loňského roku za zpřísněných hygienických podmínek, které kvůli koronaviru asistenční a odtahové služby přijaly.

Již téměř rok se i do silničního provozu promítají nejrůznější opatření související s pandemií COVID-19. Omezení ale paradoxně nesnížila zájem motocyklistů vyjet na silnice, podle Svazu dovozců automobilů dokonce prodej motorek meziročně vzrostl o 15 procent a navýšil se tak i počet nově registrovaných motocyklů. Tento trend potvrzují také statistiky členů ČAAS, kteří v roce 2020 řešili více výjezdů k nepojízdným motocyklům v terénu než v roce 2019, kdy pandemie nebyla.

„Příčinou nepojízdného motocyklu jsou až v 60 % případů poruchy, zbytek tvoří nehody a nezvládnutí stroje řidičem. Pomyslnému žebříčku nejčastějších závad vedou problémy s motorem, spojkou, alternátorem, vybitou baterií a defekty pneumatik. Naše statistiky rovněž ukazují, že lidé si motocykl častěji zvolili místo zahraniční dovolené, současně se však projevila i nezkušenost s ovládáním motocyklu, která zapříčinila vyšší počet asistenčních zásahů u nehod,“ shrnuje loňskou sezónu Petr Bold, prezident ČAAS.

Nepojízdný stroj se podaří v terénu zprovoznit pouze v 5-15 % případů, s ohledem na další bezpečnou jízdu je většinou nezbytný profesionální odtah do specializovaného servisu, kde stroj dají do pořádku. Naprostou většinu odtahových vozidel využívaných pro odtahy aut do 3,5 tuny lze využít i pro zásahy u motocyklů. Disponují speciálními nájezdovými plošinami či vozíky. Po natažení motocyklu na odtahové vozidlo se zadní kolo zafixuje do speciálního nástavce a motorka se zajistí popruhy. Průměrná cena asistenčního zásahu u nepojízdného motocyklu činí okolo dvou tisíc korun. V případě, že má motorkář sjednané dostatečné limity pro odtah, pak zásah asistenční společnosti zaplatí pojišťovna. Podívejte se na parametry našeho produktu asistence pro motorky MotoCare.

 

 

ZVÝŠENÉ HYGIENICKÉ NÁROKY I PRO ASISTENCI U MOTOREK

V souvislosti s prevencí šíření nákazy COVID-19 zavedly asistenční společnosti přísná hygienická opatření při poskytování asistenčních zásahů. Podobně jako v případě nepojízdných automobilů, i u motorek musí pracovníci odtahových vozidel dbát na použití ochranných roušek, rukavic a dodržování doporučené vzdálenosti mezi osobami.

 

POZOR NA DOSTATEČNÉ LIMITY U ODTAHŮ I NA BEZPEČNÉ CHOVÁNÍ PŘI NEHODĚ ČI PORUŠE

Pomoc své asistenční společnosti si motorkář v nouzi jednoduše přivolá prostřednictvím Linky pomoci řidičům 1224, kde motoristu operátor přepojí na asistenční společnost jejich pojišťovny. Volat může i na přímé telefonní číslo své asistenční společnosti, pokud ho zná. Pozornost je nutné věnovat pojistným limitům, které určují, jak daleko je možné motocykl odtáhnout. Základní asistence, kterou motorista získává k povinnému ručení, bývá obvykle dostatečná pouze u menších motorek a skútrů, které slouží jen pro přepravu v rámci jednoho města, případně blízkého okolí. Pokud na motorce podnikáte vyjížďky v délce stovek kilometrů, pak je praktické si sjednat i nadstandardní příplatkovou asistenční pomoc. Příplatkové asistenční služby pro motorkáře obvykle stojí od stovek korun do cca jednoho tisíce korun. Asistence zahrnuje pomoc specialistů, příjezd zásahového vozidla, odtažení, úschovu motorky a její případnou repatriaci, příplatkové asistenční balíčky pak garantují delší odtahy, ale také možnost pokračovat v cestě dále.

V případě nehody či poruchy je třeba motocykl zastavit v odstavném pruhu, na krajnici či mimo vozovku a obléknout si reflexní vestu. Nezapomeňte dbát na svou bezpečnost a co nejrychleji opusťte vozovku do bezpečné vzdálenosti. Poté si přivolejte pomoc prostřednictvím Linky pomoci řidičům 1224. Povinnost přivolat Policii ČR máte v případě, když dojde ke zranění osob, na některém z vozidel ke škodě vyšší než 100.000 Kč či dojde k jakékoliv škodě na majetku třetí osoby. Dodržením správného postupu a zodpovědným chováním pomůžete zabránit vzniku sekundárních dopravních nehod a chránit své zdraví.

 

Česká asociace asistenčních společností (ČAAS) je organizací zastupující nejvýznamnější asistenční společnosti působící v ČR. Mezi členy ČAAS patří Europ Assistance, Global Assistance, Allianz Partners a Euro-Center Prague. Nejčastěji využívanými jsou asistenční služby pro motoristy, asistenční zdravotní služby pro cestovní pojištění, domácí technické asistence pro obytné domy a byty, a právní asistence. Více informací najdete na www.caas.cz.

Zdroj: Tisková zpráva – ČAAS – Koronavirus ze silnic motorky nevyhnal, asistenční společnosti motorkářům pomáhaly častěji