Auto asistence v mobilu. I nehodu vyřešíte v aplikaci

Auto asistence v mobilu

Digitalizaci nezastavíte a my ani nechceme. Už není třeba stisknout jedničku, pak trojku a potom třeba šestku a vyčkat na volného operátora. Odtah i dobití baterie vyřešíte za pár vteřin a dokonce nemusíte mít staženou ani konkrétní mobilní aplikaci. Tenhle zázrak totiž funguje skrze web a jmenuje se dRSA (Digital Roadside Assistance). Jedná se o auto asistenci doslova na pár kliknutí. 

 

Jak to funguje? 

Snadno a dobře. Vyžaduje to jediné - chytrý telefon s připojením k internetu. Pokud chytrý telefon nemáte, nebo zrovna nemáte data, lze vyřešit auto asistenci postaru, tedy telefonicky. Zvednutím telefonu ale začíná asistence většinou v obou případech - volajícímu na naši linku posíláme automatickou sms s odkazem do webové aplikace, aby přístup nemusel nikde hledat. Ti, kdo mají naši auto asistenci k pojištění vozu, najdou QR kód do aplikace na své zelené kartě. Není třeba znát číslo své smlouvy, ani další složité údaje, zcela postačí SPZ a typ vozu. 

Aplikace sama zaměří vaší polohu, kterou můžete ještě upřesnit, a nabídne vám předvolené události, ke kterým mohlo dojít. Jedná se o poruchu, či nehodu? Jste na dálnici? Jak početná je posádka vozidla? Je vaše vozidlo v nestandardní poloze? Následně vám ukáže nejbližší smluvní servis. Stačí jen potvrdit a odtah už je na cestě. 

 

A operátoři nebudou mít co jíst?

Nebojte se. Naši operátoři mají pořád ruce plné práce. V řadě úkonů jsou stále nezastupitelní, stejně tak v jiných oblastech asistence. Auto asistence ale vykazuje poměrně velkou míru rutiny, začít s digitalizací právě u ní, dává smysl. Odtah, zabouchnuté klíčky, či nahození baterie, lze vyřešit během chvilky. Naši operátoři jsou ale stále tady. I pro případ, že by při odeslání formuláře skrze aplikaci došlo k chybě, nebo něco nebylo jasné. Volají okamžitě a automaticky zpět. Ve více než polovině případů to však není třeba. Komunikace v aplikaci je v průměru o polovinu kratší. U rutinních záležitostí se bavíme o třech minutách. 

 

Europ Assistance

 

Digitalizace v naší auto asistenci

Webovou aplikaci dRSA jsme spustili v roce 2019. Z řad obchodních partnerů do toho s námi šli Generali Česká pojišťovna a LeasePlan Česká republika. Máme radost, že aplikace přesvědčila i další partnerské pojišťovny z ČR i Slovenska, aby se k využívání postupně připojily. Dnes aplikaci využívá Direct pojišťovna, Generali Poisťovňa, ALD Automotive Slovakia, Toyota Česká i Slovenská republika, Nissan Česká i Slovenská republika, Ferrari, Maserati a Lexus. Výsledek? Jen za letošek, který zatím nekončí, už ji využilo téměř 9 000 zákazníků. 

Dále pracujeme na tom, aby bylo možné využívat aplikaci k dalším a dalším úkonům. Dosud například musí náhradní vozidlo objednávat operátor, to se brzy změní. Stejně tak pracujeme i na možnosti využít aplikaci pro asistenci nákladnímu vozu. S využitím aplikace pro oblast auto asistence, ale s digitalizací rozhodně nekončíme, dRSA považujeme za skvělý odpich od startovního bloku, ale teď nás čeká zbytek tratě.