V domácí asistenci pomáháme s rozbitými spotřebiči, smlouvami i roji včel

Domáci asistence v Europ Assitance

Domácí asistenci jako součást svého pojištění domácnosti má většina z nás. Veskrze ji máme spojenou se zabouchnutými klíči a to docela oprávněně. Požadavek na služby zámečníka patří skutečně mezi ty nejčastější. Málo ale není ani havárií a poruch spotřebičů. Nedílnou součástí každé domácnosti je dnes také technika, zejména pak stávkující technika a nezbytná elektřina. V domácí asistenci, ale nechybí ani konzultace od právníků. S čím vším se můžete na naši domácí asistenci obracet?

 

Asistenční služba pro domácnost

Co vše vám domácí asistence pomůže vyřešit? Při poruše spotřebiče zajistí technika/opraváře. V případě havárie dokáže zajistit nejen okamžitou pomoc, ale i náhradní ubytování. A co je pro asistenční službu havárie? Situace vyžadující okamžité řešení, situace, která ohrožuje domácnost a znemožňuje její běžné fungování, například prasklé potrubí, jiskřící elektřina, nebo ucpaný odpad. Volejte, ikdyž si zabouchnete klíče, volejte, když vám doma nesvítí a potřebujete elektrikáře. Obecně se na domácí asistenci lze obrátit ve všech možných akutních situacích, které nevyžadují přímo volání na tísňovou linku. To zahrnuje i problémy se zálohou dat, dezinfekční a deratizační služby, ale i konzultace právníka. Právní poradenství je k dispozici při sousedských sporech, krádežích, pomluvách, poškození věcí, nebo při nedoručení objednané zásilky.

 

Nejste na to sami

“Případy, které řešíme, jsou někdy poměrně dramatické a někdy téměř bizarní. Už jsme zajišťovali přechodné bydlení pro klienty s papouškem poté, co jejich domácnost vyhořela. Měli jsme případ, kdy náměsíčný klient odešel ve spánku z bytu, zabouchl dveře a vzbudil se na chodbě bez možnosti dostat se zpět domů. Jednu klientku doma kousla myš, která ale rozhodně nebyla domácím mazlíčkem. Lékaře jsme jí sice nezajistili, ale deratizaci ano. Jiný klient ztratil klíče a stihl je přejet sekačkou, než je opět našel. Domů už se s nimi nedostal,” popisuje některé méně běžné případy Kristina Jandíková, Team Leader v našem oddělení domácí asistence. “Před Vánoci se někdy nakumulují nefunkční trouby a před odletem na dovolenou s oblibou tečou pračky. Jinak ale zdaleka nejčastěji voláme zámečníky a elektrikáře,” vyjmenovává ty standardnější situace.

 

Nejdřív volejte

Možná je vám blízké řešit situace na vlastní pěst. “Rozhodně doporučujeme zjistit, zda máte k pojištění domácnosti aktivní asistenční služby, než se pustíte do opravy sami. Ve většině případů není možné klientům asistenci uznat, pokud nám událost neohlásí před opravou,” doporučuje Kristina Jandíková a dodává, že je dobré se zavoláním neotálet. Linky našeho call centra jsou tu koneckonců 24 hodin denně 7 dní v týdnu.

 

Co ještě radíme?

Vědět nejen, zda domácí asistenci máte aktivní, ale i u jaké společnosti. Ne vždy je snadné dohledat klienta podle jména a rodného čísla - je například možné, že službu pro domácnost zajišťoval například partner nebo partnerka - je proto ideální mít někde napsané číslo pojistné smlouvy. Pouhá adresa obvykle nestačí. Chápeme ale, že když se probudíte v pyžamu na chodbě domu, jako hrdina jednoho z výše uvedených příběhů, číslo smlouvy je to poslední, o čem máte ponětí. Pak je dobré znát alespoň poskytovatele svojí asistenční služby a doufat, že vám laskavý soused půjčí telefon.